Alla inlägg under september 2009

Av Draken - 14 september 2009 07:01

Vaknade strax före klockan sex i morse, gubben i lådan höll på att göra sig i ordning för att sticka till jobbet då. Tänkte bara kliva upp och göra honom sällskap så som jag brukar göra på morgonen och sen gå och lägga mig. Sen när han hade stuckit så gick jag o la mig igen, men inte kunde jag sova då heller. För att först så kom en katt och var på super gos humör och stod på mig och trampa. Sen så hörde jag ett krash, då är det en annan katt som hade haft ner en liten vas där jag har en blomma som håller på att få rötter. Då var jag tvungen att gå upp och torka upp vattnet och damsuga upp glasskärvorna. Efter det så kunde jag  inte alls sova, så att nu sitter jag här vaken och inte kan sova fast jag är trött. Jag vet att jag inte kommer att kunna sova senare, för att jag har aldrig kunnat sova mitt på dagen.


Men det ska iallafall vara skönt att få vara ensam i några timmar nu när gubben i lådan är på jobbet. Då får jag chansen att bara ta hand om mig själv. Förra veckan när han var hemma och var sjuk i några dagar så gick det mig lite på nerverna för att jag inte fick någon ensam tid.


Visst så älskar jag min gubbe i lådan, men man behöver sin egen tid där man bara behöver tänka på sig själv, alla behöver ha det. Vissa är i större behov av det än andra.

Av Draken - 12 september 2009 10:19

Gubben i lådan har somnat om, så att då passar jag på att skriva, han vet ju inte att jag skriver här, och inte ska han få veta det heller.

Skriver så tyst som jag bara kan, men det går långsamt bara för att inte väcka honom, han har sagt att det är svårt och sova när han hör mig sitta vid datorn och picka på tangenterna.

Skulle vilja ha ett tangentbord som inte hörs att man pickar på, vart kan man hitta ett sånt?

Av Draken - 11 september 2009 19:47

Så där ja, nu har ja fixat bild uppe i mitt högra hörn och en liten text till.

Tack Fredrik för hjälpen.


Ska sticka iväg på affären och köpa nått gott där nu, är så himla sugen på nått, jag tror att det får bli chips, men får se vad det blir.

Av Draken - 11 september 2009 17:05

Har fortfarande inte fått någon hjälp om hur jag ska få till en bild uppe i mitt högra hörn :(

Är väl ingen som läser min lilla blogg.

Vad ska man skriva om för att det ska vara intressant så att folk ska komentera ens blogginlägg?

Av Draken - 11 september 2009 15:33

Då var man klar med tvätten, så himla skönt att ha det avklarat.

Bokade en ny tvätt tid den 15 september för att tvätta upp allting så slipper man en massa med tvätt hängandes här uppe i lägenheten, bor ju så pass litet så att man vill spara in så pass mycket plats som möjligt.

Av Draken - 11 september 2009 13:32

Så där ja, då var de tre första maskinerna igång.

Har samlat ihop lite mer tvätt som jag ska ta ner när jag ska gå ner vid två snåret då de tre första maskinerna är klara.

Så att det kommer att bli en hel del med tvätt när jag ska bära upp allting, jag drar mig nästan för att göra det. Hoppas att gubben i lådan har kommit hem tills det är dags att bära upp allting så kan han hjälpa mig att bära upp det.

Av Draken - 11 september 2009 13:00

Dags att gå ner till tvättstugan nu, inge vidare kul att tvätta, men otroligt skönt när det är avklarat.

Det som fick plats i tvättpåsen var ett täcke, tre kuddar, ett påslakan, ett stort lakan och tre örngott, får se ifall jag tvättar nå mer sen. Skulle behöva tvätta ett till täcke, men får se ifall jag gör det.

Av Draken - 11 september 2009 11:54

Så där ja, nu har jag varit ut med min kompis hund en liten vända.

Snart så ska jag ner till tvättstugan och tvätta lite täcken, kuddar och såna stora saker, man kanske skulle passa på att tvätta lite kläder oxå, eller ska jag tvätta det i egen maskin en annan dag kanske? Men om jag tar det i tvättstugan nu idag så slipper jag ha tvätt hängandes här hemma några dagar.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards