Alla inlägg under september 2009

Av Draken - 29 september 2009 10:32

Nu är det riktigt höst väder ute. Det blåser som bara den, det är nästan storm.

Trädens blad är inte bara gröna längre, dom är gula, röda och bruna.

Det är kallare ute, hualigen säger jag bara.

Snart så kommer väl snön skulle jag tro, men jag hoppas att den kommer att vänta till i allafall minst början av december.

Av Draken - 29 september 2009 08:13

Man kan ju fundera över vart världen är på väg någonstans när det finns sånna människor som stänger in sina barn i garderober och misshandlar dom. Sånna människor ska bara inte ha barn anser jag, dom borde bli tvångs steriliserade/kastrerade.

Tycker att det är så himla fegt att gå på barn, dom är ju helt försvarslösa.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5871859.ab

Av Draken - 29 september 2009 07:34

Ulf Larsson har nu lämnat oss.

Jag minns honom när han var med i söndags öppet.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5872634.ab

Av Draken - 29 september 2009 06:53

Har skapat en gästbok hit till bloggen, den hittas på den högra sidan.

Kul att det händer lite nya saker här på bloggplatsen.

Av Draken - 29 september 2009 06:16

Då var man uppe med tuppen idag oxå då. Var även det igår morse. Skit drygt att vakna när gubben i lådan håller på att göra sig klar för jobbet och inte kunna somna om.


Var som sagt tio mil söderut och kollade på bil igår, det blev inget bil köp. Gubben i lådan tyckte att den var för rostig, så att då åkte vi hem i stället. Vi kom hem till stan vid sju, men vi kunde inte åka hem direkt för att vi var tvungna att skjutsa hem gubbens i lådans brors tjej först, och det tog en timme fram och tillbaka, så att vi kom hem ungefär tio i åtta. Var helt slut. Satt och tittade på idol, som inte alls är nå bra, så gick jag och la mig igen.


Sen idag så ska gubben i lådan efter att han har slutat, ska han ner till samma stad som igår och kolla en annan bil. Jag vill absolut inte hänga på, det orkar jag inte och det känner jag inte för heller. För att det kommer ju säkert bli ännu senare idag än igår kväll. Och det orkar inte jag.

Av Draken - 28 september 2009 12:50

Läre plocka undan lite grejor här hemma. För att gubben i lådan ringde och sa att dom skulle komma hem en snabbis så att han skulle få byta kläder, och han ville inte att det skulle vara stöckigt här hemma när hon ska följa med upp. Jag förstår honom, det vill jag inte heller att det ska göra. Det känns bättre att ha det någolunda undanplocka när man ska få främmande.

Det finns människor då jag känner att jag inte behöver plocka undan när dom kommer för att dom accepterar att jag har det stöckigt emellan åt.


Men nu läre jag sluta och börja plocka undan lite granna, dom kommer om ca trettio minuter.

Av Draken - 28 september 2009 12:28

Ska åka tio mil söderut idag och kolla på bil med gubben i lådan och hans brors tjej.

Det är gubben i lådan som ska köpa ännu en bil som han har tänkt att köra nu under vintern så att han inte ska slita så mycket på den bilen som han köpte för en vecka sen. Den bilen som han köpte för en vecka sen har han tänkt att ställa av och sen ställa på igen till våren när det börjar närma sig förlossningen. Tycker att det är lite onödigt att köpa en bil som han bara ska köra nu under vintern, varför inte köra den han har kört, den kommer ju ändå bli utsatt för slitage och salta vägar sen när bäbisen är född. Men men det är hans val.


Har egentligen ingen vidare lust att hänga på, men jag läre väl göra det för att hans brors tjej klarar inte av att köra så pass långt ensam för att hon lider av panikångest så att då läre jag sitta med henne och hålla henne sällskap om det blir ett bilköp.


Dom kommer att hämta mig vid halv två snåret, då ska vi sticka och käka lunch innan vi sticker. Får se vad det blir för lunch, men det lutade mot ett ställe som hade ungsfalu och hemlagad mos och dom hade även pasta med köttfärssås. Jag tror att jag kommer att ta korven och moset, om det nu blir det stället som vi käkar på.

Av Draken - 28 september 2009 10:50

Detta blir veckans och dagens första inlägg här i bloggen.

Har inget vettigt att säga för tillfället.

Vakna när gubben i lådan höll på att göra iordning sig för att sticka till jobbet strax för sex. Hade ingen ro att somna om då så att jag klev upp då. Så att jag har varit vaken sen strax före sex idag, och har inte fått nått vettigt att göra än så länge. Läre städa och diska, men har inte fått tummen ur röven än och sätta igång än.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards